Pages

wtorek, 13 maja 2014

Uciekająca skrzynka i ... mentalność Polaka



Siemanko ; )
Na początku chciałam się ustosunkować jeszcze do poprzedniego postu czuję, że może nie do końca rozwinęłam swoje zdanie na temat reprezentującej nas na Eurowizji piosence. Na początku byłam strasznie zawiedziona, że to Donatan i Cleo będą naszymi reprezentantami. Moje obawy pogłębił fakt usłyszenia na youtube wykonania na żywo wybranego utworu. Pozytywnie zaskoczyłam się na próbie bo w porównaniu z tym co usłyszałam na yt to wykon z próby do Eurowizji był do zaakceptowania. Bardzo mnie ucieszył fakt, że mój drugi wpis spotkał się z Waszym odzewem. Dziękuję, że wyrażacie swoje zdanie oraz wspieracie mnie w moich początkach blogowania.

Przechodząc do dzisiejszego wpisu, dzień jak co dzień.  Z małą różnicą, że dziś ja ugotowałam obiad  i mimo, że sos wyszedł trochę za rzadki to na szczęście był zjadliwy.  Jest to jeden z moich ulubionych , biała kiełbasa, ryż oraz marchewka z patelni.  Później nakarmiłam swoje trzy głodomory. A no tak, nie wspominałam Wam, że ma trzy psy: Sabę, Inkę (moja córa ; D)oraz Dropsa. Jak się domyślacie czworonogi były mega zadowolone z marchewki.  Tak  więc, po tych moich małych „kuchennych rewolucjach” oraz małych problemach z siecią dopadłam komputer i zaczęłam do Was pisać.  

(Łobuziaki czekające na powrót domowników, fot. prywatne)
 Temat na dziś nasunął mi się, gdy znajomy opowiedział mi o pewnym akcie wandalizmu, który miał miejsce w mojej mieścinie niedawno. Otóż jacyś młodzi chłopcy zdemolowali zewnętrzną skrzynkę na listy zawieszoną przy poczcie.  Mój znajomy widział tylko jak uciekają z w/w skrzynką  w stronę ulicy gdzie mieszkam.  Ja wszystko rozumiem, sama jestem młoda, wszystko dla ludzi, można wypić.. ale uważam, że jednak są pewne granice, które dobrze wychowany człowiek powinien przestrzegać. Przecież w tej skrzynce mogą być ważne urzędowe listy i niedostarczenie ich odbiorcy może mieć dla nich nieprzyjemne konsekwencje. Wielu ludzi potem również ubolewa czemu w kraju nie jest lepiej,  że wygląd wielu miejsc odstrasza, ze źle się żyje. Nie dotyczy to tylko osiedli, również i stanu komunikacji miejskiej. Ja oczywiście  nie zamierzam bawić się w politykę …. Ale uważam, że najpierw zanim będziemy cokolwiek oceniać powinnyśmy się zastanowić co możemy w naszym otoczeniu zmienić.  Kto wie może to wszystko bierze się z tej „mentalności Polaka”. Przejawia się to najczęściej tym, że to co publiczne to można zabrać lub zniszczyć jak się nudzi, ale nie tylko… Zetknęliście się może z zazdrością sąsiedzką? Dla mnie to powinien być nasz znak rozpoznawczy. Jeśli sąsiad ma lepsze auto, ogrodzenie to ten drugi nie może tego przeżyć powtarzając w głowie mantrę „skuś baba dziada” zamiast się z nim cieszyć.  Kolejna cecha to obojętność. Ktoś inny to zrobi, ktoś inny zgłosi. Najdrastyczniejszymi przykładami mogą być przypadki nie udzielenia pomocy ofiarom wypadków czy przemocy o których często jest głośno. Nie wiem czy też to zauważyliście ale inne narody się potrafią wspólnie wspierać w odróżnieniu do naszego. Jest to dla mnie przykre.  Oczywiście jest wiele osób, które się niechlubnego schematu Polskiego wyzbyły, ale uważam, że jeszcze daleka droga zanim uda się to wykorzenić na dobre. ..
Jeżeli dotrwaliście do tego momentu to koniec smęcenia.. ; )

 Na koniec chcę wspomnieć, że dziś jest bardzo fajna data, gdyż swoje dwudzieste ósme urodziny obchodzi jeden z moich ulubionych aktorów Robert Pattinson.  Myślę, że tego najsłynniejszego wampira na świecie nie trzeba nikomu przedstawiać ;- ) Ma oczywiście na koncie wiele innych świetnych ról m. in. w „Wodzie dla Słoni” (prawdopodobnie będzie o tym oddzielna notka kiedyś). Życzę mu wielu interesujących aktorskich  wyzwań,  szczęśliwej miłości.. tak kochani bardzo często ubolewałam nad tą niesprawiedliwością (moja sis w sumie też), że taka Kristen to nie dość, ze ma kasy jak lodu to jeszcze i takiego Roberta.. przy boku. Dlatego też nie mogłam zrozumieć dlaczego go zdradziła.. ale znów to temat rzeka dla mnie i mogłabym tu Was zanudzać a zanudzać.. ;) Na koniec dodam, ze jeszcze życzę mu aby wręczcie wydał tą swoją płytę.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz